Wydawnictwa

 

 


Andrzej Brzegowy, (Nie)pełne z(a)nużenie
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom 2009
Kurator – Mariusz Jończy
Format – A4

Objętość –16 s.
Oprawa miękka

ISBN 978-83-928809-7-4

Nakład wyczerpany.
 

Katalog wystawy jednego z najciekawszych artystów radomskiego środowiska. Zorganizowana wystawa zaprojektowana została specjalnie dla prowizorycznie zaadaptowanych do celów ekspozycyjnych pomieszczeń „Elektrowni” zwanych „Labiryntem”. Znalazły się na niej instalacje, obiekty, rzeźby, grafiki, fotografie artysty z ostatnich kilku lat.

 


Ewa Banaszczyk, Uobecnienia
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom 2009
Kurator – Mariusz Jończy
Format – A4

Objętość – 20 s.
Oprawa miękka

ISBN 978-83-928809-1-2

Nakład wyczerpany.
 

Dokumentacja wystawy prezentującej twórczość artystki należącej do lokalnego środowiska plastycznego. W wydawnictwie znalazły się wybrane reprodukcje z kilkudziesięciu prezentowanych na wystawie prac. Wszystkie pochodzą z 2009 r.

 

 


Habitat
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom 2009
Kuratorzy wystawy – Mariusz Jończy, Jerzy Kutkowski

Format – A4

Objętość – 48 s.
Oprawa miękka

Ilustracje czarno-białe
ISBN 978-83-928809-5-0

Nakład wyczerpany.

Katalog towarzyszący wystawie fotograficznej, na której swoje prace zaprezentowało czternastu młodych artystów – absolwentów Zespołu Szkół Plastycznych im. Józefa Brandta

 


Jerzy Czuraj, Poza dobrem i złem
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom 2009
Kurator wystawy – Mariusz Jończy
Format – A4
Objętość – 16 s.
Oprawa miękka
ISBN 978-83-928809-4-3

Nakład wyczerpany.

Dokumentacja wystawy zorganizowanej w maju 2009 roku, prezentującej obrazy Jerzego Czuraja namalowane głównie w ciągu ostatnich dwóch latach.


 



Bykowi Chwała! 100 plakatów Franciszka Starowieyskiego z kolekcji Janusza Pławskiego w wyborze Bożeny Kowalskiej
Kurator – Bożena Kowalska
Redaktor – Romuald K. Bochyński, Kamila Bulzacka
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom 2009
Wersja językowa – PL, ENG
Format – A-4
Objętość – 40 s.
Ilustracje kolorowe i czarno-białe
Oprawa miękka
ISBN 978-83-928809-8-1

 cena: 15 zł

Publikacja dokumentująca najciekawsze prace z bogatego dorobku Autora – jednego z najwybitniejszych polskich twórców plakatu, rekonstruująca proces wykształcania się specyficznego i wyrazistego języka artystycznego Byka. Katalog zawiera również wstęp krytyczny Bożeny Kowalskiej i tekst wspomnieniowy, obfitujący w liczne anegdoty, o barwnej postaci Starowieyskiego, a także szczegółowy indeks pokazywanych plakatów. Okładkę wydawnictwa na podstawie plakatu Autora zaprojektowali Jego synowie: Antoni i Mikołaj. Cenna publikacja, zwłaszcza dla miłośników plakatu. 



Piotr Szubert, Aktualny obraz
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom 2009
Format – 27 x 21 cm

Objętość – 176 s.

Oprawa miękka
ISBN 978-83-924930-6-8
 

Cena – 25 zł
 

Katalog wystawy, na której zaprezentowano wybór prac z pokazu, jaki w październiku 2008 roku zorganizowano w murach Wydziału Malarstwa warszawskiej Akademii Sztuk

 


Mazowiecki Festiwal Artystów Powstanie Sztuki Radom 1 VIII – 3 X 2008
Redaktor – Romuald K. Bochyński
Mazowieckie Centrum Sztuki Współczesnej „Elektrownia”, Radom 2009
Wersja językowa – PL, ENG
Format – A-4 
Objętość – 168 s.
Ilustracje kolorowe 
Oprawa miękka i twarda
ISBN 978-83-924930-8-2

 Cena 30 zł

Album dokumentujący wydarzenia trwającego 63 dni festiwalu artystycznego, na który złożyły się wystawy, koncerty, performensy, projekcje filmów, spektakle teatralne, działania w przestrzeni publicznej, warsztaty edukacyjne, w których uczestniczyło blisko 200 artystów – od klasyków polskiej sceny artystycznej (m.in. Warpechowski, Zarębski, Kalina, Stańko) po artystyczną młodzież. Publikacja, na którą złożyły się fotografie autorstwa dwóch młodych pracowników „Elektrowni”: Marcina Kucewicza i Jakuba Koselnika, oddaje też niepowtarzalny klimat imprezy trwającej od sierpnia do początku października 2008 r. Zawiera także wprowadzenie dyrektora artystycznego festiwalu – Zbigniewa Belowskiego i obszerne omówienie, pióra Mariusza Jończego, najważniejszych festiwalowych wydarzeń.