(8.09.2017) Wystawa poplenerowa XXXIV Pleneru dla Artystów Posługujących się Językiem Geometrii. Sztuka a wartości ponadczasowe

Wystawa poplenerowa XXXIV Pleneru dla Artystów Posługujących się Językiem Geometrii. Sztuka a wartości ponadczasowe

Wernisaż: 8.09.2017 roku, godz. 15.00
Wystawa czynna do 29.10.2017 roku
Kuratorka wystawy: Bożena Kowalska


Artyści: Tamara Berdowska (Polska), Gerhard Birkhofer (Niemcy), Sławomir Brzoska (Polska), Dominique Chapuis (Francja, Niemcy), Mateusz Dąbrowski (Polska), Nikola Dimitrov (Niemcy), Andrzej Gieraga (Polska), Ryszard Gieryszewski (Polska), Julian Gil (Hiszpania), Jerzy Goliszewski (Polska), Eugenia Gortchakova (Rosja, Niemcy), Dorota Grynczel (Polska), Karolina Hałatek (Polska), Gerhard Hotter (Niemcy), Karolina Jaklewicz (Polska), Jerzy Kałucki (Polska), Mieczysław Knut (Polska), Łukasz Leszczyński (Polska), Anders Liden (Szwecja), Josef Linschinger (Austria), Ryszard Ługowski (Polska), Sławomir Marzec (Polska), Michał Misiak (Polska), Dariusz Mlącki (Polska), Mitsouko Mori (Japonia, Francja), Paweł Mostowski (Polska), Klaus Noculak (Niemcy), Leszek Oprządek (Polska), Jan Pamuła (Polska), Władysław Podrazik (Polska), Jaume Rocamora (Hiszpania), Vera Röhm (Niemcy), Reinhard Roy (Niemcy), Tomasz Saciłowski (Polska), Grzegorz Sztabiński (Polska), Urszula Ślusarczyk (Polska), Jerzy Treliński (Polska), Anna Trochim (Polska), Małgorzata Turewicz-Lafranchi (Szwajcaria), Martin Vosswinkel (Niemcy), Tadeusz Gustaw Wiktor (Polska), Mieczysław Wiśniewski (Polska), Olga Ząbroń (Polska).

8 września zostanie otwarta wystawa prac uczestników ubiegłorocznego XXXIV Międzynarodowego Pleneru dla Artystów Posługujących się Językiem Geometrii. Plener odbył się w dniach 2 – 10 września 2016 roku w Radziejowicach pod hasłem „Sztuka a wartości ponadczasowe”. Zakończyła go wystawa zorganizowana w Warszawie w „Galerii Delfiny”. Ubiegłoroczny, radziejowicki plener, zgromadził 45 artystów, w tym 28 polskich i 17 zagranicznych: z Austrii, Francji, Hiszpanii, Japonii, Niemiec, Rosji, Szwecji i Szwajcarii.
Mimo że wszyscy uczestnicy pleneru należą do jednego nurtu sztuki zwanego abstrakcja geometryczną, zarówno ich postawy jak i twórczość są bardzo różnorodne pod względem treści i formy. Od twórczości dyktowanej wyłącznie intelektem i podporządkowanej ścisłym rygorom matematycznym poprzez malarstwo całkowicie wprawdzie wyabstrahowane, ale w odczuwalny sposób inspirowane otaczającą rzeczywistością, zwłaszcza pejzażem, aż po obrazy oddziałujące silnym napięciem emocjonalnym czy intensywnie zapraszające do medytacji.
Na uroczystości otwarcia anonsowanej wystawy w Mazowieckim Centrum Sztuki Współczesnej Elektrownia obecna będzie większość autorów eksponowanych prac.